2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ

Σπύρου Δάβαρη & Ύδρας, Κορωπί 19400

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Παρουσίαση εργασιών και δραστηριοτήτων Erasmus ΚΑ2 2020-2022 από το 2o Γυμνάσιο Κορωπίου σε συνεργασία με το Collège Paul Verlaine

E-mail Εκτύπωση PDF

Η ομάδα μας ονομάζεται Francophones και για την χρονιά 2020-21 συμμετείχαν 20 περίπου μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Β1 , Β2 και τέσσερις καθηγητές. Επικοινωνήσαμε διαδικτυακά με τους μαθητές, μαθήτριες και καθηγητές του Collège Paul Verlaine που ονομάζονται Ρhilellènes και συναποφασίσαμε να αναπτύξουμε το πρότζεκτ με τίτλο « Είμαστε όλοι ξένοι ».

Στην Ελλάδα χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα Webex για την πραγματοποίηση 11 διαδικτυακών συνεδριών, διάρκειας 1 ώρας και 30 λεπτών η κάθε μια. Με τους γάλλους Ρhilellènes επικοινωνήσαμε μέσα από την πλατφόρμα e-twinning και δημοσιεύσαμε εργασίες μας στο twinspaces.

Aπό κοινού χρησιμοποιήσαμε εργαλεία τεχνολογίας, πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ), ποικίλες θεατρικές τεχνικές και άλλες δυνατότητες που προσφέρει το Erasmus ΚΑ2 και έτσι, δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές μας να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να μοιραστούν τις απόψεις τους, να αυτοσχεδιάσουν, να εξασκηθούν στη γαλλική γλώσσα, να γνωρίσουν διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, ανακαλύπτοντας τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, και να δημιουργήσουν φιλίες, ελπίζοντας ότι θα υπάρξουν και οι ταξιδιωτικές εμπειρίες που μας στέρησε η πανδημία Covid-19.

Ενδεικτικά αναφέρουμε εργασίες και δραστηριότητες:

Γνωριστήκαμε με τους γάλλους μαθητές, τους φιλέλληνες και τις καθηγήτριές τους, στέλνοντάς τους τετράστιχα εμπνευσμένα από την ομάδα μας, σχηματίζοντας το όνομά μας.

Ανταλλάξαμε ευχές για τον Καινούριο Χρόνo, στέλνοντάς τους πρωτότυπες συνταγές γλυκών όπου τα υλικά ήταν ευγενικά συναισθήματα και ανθρώπινες αξίες!...

Παίξαμε το παιχνίδι «καταιγισμός ιδεών» σχετικά με τη λέξη πρόσφυγας (refugié). Βρήκαμε πολλές λέξεις, τις οποίες μεταφράσαμε στα γαλλικά και τις κοινοποιήσαμε μέσω e-twinning, αφού τα μαθήματα γίνονταν πλέον διαδικτυακά λόγω covid. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και έστειλαν και αυτοί κάτι παρόμοιο.

Διαβάσαμε τη Σύμβαση της Γενεύης του 1951 που αφορά τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.

Μιλήσαμε για τις διαφορές του πρόσφυγα με τον μετανάστη (κοινή μοίρα όλων των λαών, κάποια στιγμή στην ιστορία), για τους λόγους που αναγκάζουν έναν άνθρωπο να γίνει πρόσφυγας, για τις συνέπειες που έχει αυτό και για πιθανές λύσεις ανακούφισής τους .

Μελετήσαμε το ποίημα του Laurent Gaudé « Οι πρόσφυγες » που μας έστειλαν οι Ρhilellènes όπου περιγράφεται όλο το θέμα της προσφυγιάς με πολύ δυναμικές εικόνες. Αυτό μας έκανε να συναιστανθούμε τον πόνο των προσφύγων. Συγκίνηση και ενσυναίσθηση ήταν το κέρδος μας .

Μελετήσαμε το έργο του εικαστικού Βλάση Κανιάρη « Οι μετανάστες » και δημιουργήσαμε, εμπνευσμένοι από ένα έργο του, performance που φωτογραφίσαμε και τους στείλαμε μέσω e-twinning .

Δημιουργήσαμε μια θεατρική σκηνή με θέμα το αντικείμενο που δεν θα θέλαμε να αποχωριστούμε αν ξαφνικά έπρεπε να γίνουμε πρόσφυγες αποδίδοντας και τα συνοδά συναισθήματα. Η σκηνή βιντεοσκοπήθηκε και στάλθηκε στους Philellènes.

Μιλήσαμε για το διήγημα «le garçon à la valise» που μας έστειλαν οι Philellènes σαν δώρο που θίγει το θέμα των προσφύγων και θα διαδραμάτιζαν για εμάς.

Δημιουργήσαμε ένα λεξικό θεάτρου γαλλικών λέξεων με ρίζα ελληνική και μιλήσαμε για την ετυμολογία τους.

Τα παιδιά εξασκήθηκαν σε θεατρικές τεχνικές και ορολογία, αυτοσχεδίασαν, αυτενέργησαν, εκφράστηκαν μέσω συναισθημάτων και καταστάσεων 

Με όλη αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία, θεωρούμε ότι έχουμε ευαισθητοποιήσει τους μαθητές και των δύο χωρών στο προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα.

Το πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί την επόμενη χρονιά με την αναπαράσταση των Ικέτιδων του Αισχύλου που είναι και η πρώτη γραπτή αναφορά του προσφυγικού στην αρχαιότητα.

Για τη χρονιά 2021-22 συνέχισαν οι ίδιοι μαθητές που τώρα είναι Γ1, Γ2 και προστέθηκαν 8 μαθητές της φετινής Β.

Από την αρχή της χρονιάς, οι μαθητές μας με την καθηγήτρια μουσικής Κα Φιλίτσα Πιτσίου τραγούδησαν L’amant de Teruel – Όμορφη πόλη σε μουσική Θεοδωράκη για να τιμήσουμε το θάνατο του Έλληνα συνθέτη, στα γαλλικά & ελληνικά, και στείλαμε βιντεάκι στους Γάλλους εταίρους μας.

Βρήκαμε την ετυμολογία της λέξης Ελευθερία, (πορεύομαι προς την επιθυμία μου = marcher vers son désir) και με βάση αυτό, η καθηγήτρια εικαστικών Κα Χαραλαμπία Χάσουλα, δημιούργησε έργο τέχνης που θα χρησιμοποιήσει σαν υπόδειγμα για να κατασκευάσουν οι μαθητές φιγούρες των Δαναίδων- Ικέτιδων.

Μιλήσαμε για τα μικρά Διονύσια που ξεκίναγαν από την περιοχή της Μεσγαίας, συνεπώς και στο Κορωπί, και ολοκληρώνονταν στο άστυ, στα μεγάλα Διονύσια όπου παίζονταν οι τραγωδίες στο θέατρο Διονύσου.

Προετοιμάσαμε με τους εταίρους μας τις κινητικότητες στην Ελλάδα: Αθήνα, 2ο Γυμνάσιο Κορωπίου, Ναός του Ποσειδώνα – Σούνιο, Θέατρο Θορικού, Ακρόπολη, θέατρο Διόνυσου, Επίδαυρο, μικρό κ μεγάλο θέατρο όπου θα παιχτούν αποσπάσματα του θεατρικού έργου Ικέτιδες του Αισχύλου και Δημαρχείο Κορωπίου όπου θα γίνει η γενική πρόβα της παράστασης και θα παρατεθεί ελαφρύ γευμα. Στη Γαλλία : Παρίσι, Collège Paul Verlaine  όπου θα παρακολουθήσουμε μαθήματα και θα μας προσφερθεί ελαφρύ γεύμα, Λόυβρο, bateau-mouche, Musée national de l’Immigration, Tour Eiffel, Beaubourg, Halles, Créteil όπου θα παιχτεί η τελική παράσταση) .

Για την χρονιά 2022-23 οι Γάλλοι εταίροι, μας πρότειναν να συμμετέχουμε, σε νέο Erasmus+ που οργανώνουν οι Globe reporters Europe από το Βέλγιο, με σχολεία από Γαλλία, Ρουμανία, Ελλάδα και ίσως Πορτογαλλία.

Οι καθηγήτριες- ες

Ιωάννα Μπισιώτη   -   Μαίρη Σιδέρή   -   Βασίλης Μπιλάλης   -   Πόλυ Ρεντζεποπούλου

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 15 Φεβρουάριος 2022 19:36  
Ulti Clocks content

Θετικές Επιστήμες

Συνδεδεμένοι Χρήστες

Έχουμε 1 επισκέπτης συνδεδεμένους